Csomád Kupa Nemzetközi Harcművészeti Verseny

Kedves Olvasóim!

Június 22-én indultunk a Csomád kupa elnevezésű nemzetközi Harcművészit versenyen! Már többször kaptam meghívást erre a versenyre.  Csomád kupa inkább egy Harcművészeti fesztivál. Egy hatalmas sátor alatt van minden évben megrendezve. Nemzetközi verseny révén nagyon sok külföldi csapat vesz rajta részt. A nagyobbik fiammal, Márkkal már többször beszéltünk róla, hogy elindulunk rajta. De eddig annyira sok verseny volt, hogy nem igazán tudtunk időt szakítani rá. Most azonban elfogadtuk a meghívást és beneveztünk a versenyre. Én Formagyakorlatban és Fegyveres Formagyakorlatban indultam. A Márk ugyanezekben és plusz még Light Contact küzdelemben. A Light Contact küzdelem már nagyon közel van a Full Contact (Teljes erejű) küzdelemhez. Nagyon sokat készültünk a küzdelemi versenyszámra a Márkkal. Edzésen nagyon sok küzdelem, iskolázás, ütőpárnázás és még több küzdelem. Váltott ellenfelekkel. Én tudtam, hogy nem lesz könnyű menet a Márknak. Tudtam, hogy a fiatalok meglehetősen agresszíven fognak harcolni és nem kímélik egymást.  

A bíróknak nagyon nehéz a dolguk. Nem könnyű nekik meghatározni, hogy melyik ütés és rúgás volt nagyobb a kelleténél. Ezért csak akkor állítják meg a küzdelmet, ha tényleg túl nagyok az ütések és a rúgások. Néha akkor sem. Márknak ez volt az első keményebb küzdelme. Nagyon készültünk rá és azt hittem jobban fog izgulni. De nem. Ugyanolyan higgadtan várta a küzdelmet, mint szokta. A tőle megszokott nyugalommal. Én annál jobban izgultam.  Persze nem mutattam. De bíztam benne, mert tudtam, hogy ő olyan Harcos, aki akkor indul be igazán, ha keményen mennek rá. Most is ez történt. Az első meccsén az ellenfele neki esett. A Márk mondta nekem, hogy ha az ellenfél neki esik, akkor ő úgymond beleáll. Hát pontosan ezt csinálta. Kő keményen megállt és visszaütött. Igazi adok, kapok alakult ki és ezekből az adok kapokból a Márk jött ki jobban. Pontozással megnyerte a versenyt. Jött hamarosan a második meccse. Az ellenfele már nyert egy meccset. Mégpedig meggyőző fölénnyel. A Márk itt még keményebben küzdött és ezt a meccset is megnyerte pontozással. Jött a döntő. Az ellenfél nagyon rutinos volt és a Márk már el is fáradt egy kicsit. Derekasan helyt, ált a fiam, és egy szoros meccsen pontozással kapott ki. Nagyon ügyes volt és nagyon bátor. Nyert még fegyveres formagyakorlatban is egy arany érmet.

Én két versenyszámban indultam. Pusztakezes formagyakorlatban és fegyveres formagyakorlatban. Mindkettőben Aranyérmet nyertem. Nagyon jó nap volt. Jól éreztük magunkat és együtt versenyeztünk. Egy apának nincs annál felemelőbb, mint amikor a fiával indulhat egy versenyen.  Nagyon sok ilyet akarok még.

 

Hamarosan jelentkezem!

Sziasztok!zoltan_durko_and-mark_durko_international_championship_winners_csomad_cup_22_06_2024_2.JPG