Egy Harcos naplója

A GYŐZTESEK SOHA SEM ADJÁK FEL! AKIK FELADJÁK SOHASEM GYŐZNEK!

A jó edző.

2010. március 08. 22:56 - Warrior

Sziasztok.

 

Egy kicsit írok, mert régen írtam. Végre alakul a párom egészségi állapota. Jobban van! Már kevésbé fáj a feje és láthatóan napról napra jobban érzi magát. Végre megnyugodhatok.

  Érdekes módon nekem ma fájt a fejem. Én persze nem ütöttem be, csak úgy elkezdett fájni. Reggel voltam jiu-jitsu edzésen és lehet, hogy azért kezdett fájni, mert elég sok fojtás technikát gyakoroltak rajtam. Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztem, hogy mindjárt elalszom. Tudjátok, ez akkor van, amikor az agy nem kap vért. Olyankor gyakorlatilag elájul az ember. Persze le kell kopogni, ha az ember érzi, hogy mindjárt ájulás van. Csakhogy az ember nem mindig érzi, hogy el fog aludni. És így nem tud kopogással jelezni, hogy feladja. Ilyenkor van az, hogy elalszik az ember.

  Ma valószínűleg többször voltam olyan állapotban, hogy kevesebb vér ment az agyamba, mert éreztem, néha a fojtások után hogy szédelgek. Szóval lehet, hogy ezért fáj a fejem. Persze ez csak amolyan amatőr diagnózis. Nem biztos, hogy így van.

 

Az ilyen fojtásos elalvásos ájulások szoktak humorosak is lenni. Én már láttam egy párat, és egyszer én is elbóbiskoltam a fojtástól. Az történt, hogy az ellenfelem edzésen befogott fojtásba és éreztem, hogy ezt bírni fogom. Ez nem vészes gondoltam, és kibírom. A következőkben azt éreztem, hogy kezdek felemelkedni a talajról csak úgy fekve. Gondoltam milyen érdekes, hogy küzdelem közben az ember lebeg a tatami fölött. Persze akkor már valószínűleg aludtam. Inkább olyan fél kába lehettem, mert mintha le tudtam volna kopogni, vagy csak egyszerűen látta az ellenfél, hogy alszok és elengedett. Mindenesetre kinyitottam a szememet és olyan furcsa volt minden. De nem volt semmi különös.

  Szóval, valahogy így történnek az alvások fojtás közben. Én még fojtással senkit sem tudtam elaltatni. Pedig ha valakit meg tudok fogni, akkor keményen fojtok. Általában feladják, de nem aludt még el senki. Azért jó lenne egy VB-n úgy nyerni. Az olyan, mint a bokszban a K.O. Győzelem.

 

Azt vettem egyébként észre, hogy az nagyon hasznos, ha az edzéssel nem csak fizikailag foglakozom, hanem agyban is elemzem a technikákat és edzés módszereket. Az mindig jó. Mindig próbálom magam fejleszteni, hogy én is feljebb és feljebb lépjek. Ezáltal a tanítványoknak is többet tudok tanítani. Így fejlődik mindenki.

  Egy nagyon jó saját csapatot akarok kitanítani és feledzeni. Olyanokat, akik aztán nagyszerű harcosok lesznek és méltóan képviselik általam tanítottakat.

Nagyon szeretek emberekkel foglalkozni. Nagyon jó, amikor lelkileg és fizikailag adhatok a tanítványoknak. Amikor erőt öntök beléjük. A gyengéket megerősítem. Ez nagyszerű érzés. Valakinek utat mutatni, célokat adni, ez az igazi Mester feladata. Én lassan 31-éve edzek és 28-éve oktatok. Kellő rutint szereztem azon a téren, hogyan lehet valakit edzeni és tanítani úgy, hogy az neki a legjobb legyen. Biztos én is sokat hibáztam, de mostanra tudom, hogyan lehet a legjobban foglalkozni valakivel. Persze mindig van mit tanulnia az embernek az oktatás, edzői munka terén, és én mindig tovább képzem magam ezen a téren is.

 

Az edző, a mester mutatja az utat. A HELYES UTAT! Nagy felelősség és következetesség kell hozzá. Én bízom benne, hogy egyre jobban mutatom az utat.

 

Lassan befejezem.

 

Sziasztok.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr391822795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása