Egy Harcos naplója

A GYŐZTESEK SOHA SEM ADJÁK FEL! AKIK FELADJÁK SOHASEM GYŐZNEK!

Újra a színpadon

2011. április 08. 23:47 - Warrior

Sziasztok.

 

Megvolt a színházi fellépésem. Sok év után az első. A kőbányai Pataki művelési központ színház termében volt az előadás. Közel 400 néző tekintette meg. Gyönyörű nagy színház terme van a háznak. Fantasztikus volt újra a színpadon állni!! Persze egy kicsit izgultam. De ez természetes. Az adrenalin dolgozott. Mint már említettem nektek beugrottam egy szerepre. Az előző szereplő elment egy vízi cirkuszba konferansziénak. Kb egy héttel a lekötött előadás előtt jelentette be, hogy elmegy. Persze az előadás már le volt kötve. Így nekem szólt a darab rendezője, aki mellesleg a színészmesterség tanárom volt, a színi iskolában, hogy nem vállalnám el a szerepet. Némi gondolkodás után, igent mondtam. Azt még akkor nem tudtam, hogyan fogom hozni a figurát és mennyire tudom ilyen rövid idő alatt a szerepet meg tanulni, de bíztam magamban. Tudtam, magamról, hogy ha valamire ráfekszem, akkor azt sikerre viszem.

És következett a szövegtanulás. Tanultam, a vonaton, a buszon, a metrón és vezetés közben mondtam magamban a szöveget. És jöttek a próbák. Összesen négy próbám volt.Minden koncentrációmra szükségem volt. Két-három órás próbák. Estére úgy éreztem magam, mint akit leütöttek. Közben persze, edzés és edzéstartás és favágás. Úgy, hogy nem volt kis feladat. De ha könnyű lett volna, akkor nyilván nem akartam volna. De én nagyon akartam. Ha már elvállaltam, akkor maximálisan meg akartam felelni.És eljött az előadás napja. 19 órakor kezdődött az előadás. Nekem 17 órára kellett odamennem. Bejártam a színpadot és ismerkedtem a környezettel. Megálltam a színpad közepén és néztem az üres nézőteret. Tudtam, hogy itt hamarosan emberek százai néznek engem.

Nagyon jó érzés volt, ahogy körbejártam a játékteret és megéreztem a színpad semmivel össze nem téveszthető illatát.Átöltöztem a jelmezemben, mert ugye mondtam, hogy egy korrupt vadászt játszom, aki mindenkit lehúz.  Mindenkiből kihúzza a maga hasznát.Vadász ruha, vadászpuska stb. És akkor az ügyelő mondta, hogy engedik be a nézőket. A színpad mögött a takarásban álltam, ott a nézők engem nem láthatnak, de én a monitoron láttam, ahogy bejönnek. Csak jöttek és jöttek!! Akkor már egy hasonló érzés kerített hatalmába, mint amikor verseny előtt készülök a harcra.

A szövegkönyv a kezemben és én még néhányszor elolvastam. Nekem ez sokat segít. Van, aki azt mondja, hogy előtte már nem jó olvasni a szöveget. Én nem ezt tapasztaltam. Nekem mindig nagyon hasznos, ha az utolsó pillanatban is tanulgatom.És akkor sötét lett a nézőtéren, és indult az előadás. Én már rögtön a darab elején a második jelentben benne vagyok. Odaálltam a takarásban és megpróbáltam nyugalmat erőltetni magamra. Mély levegőt vette. Teleszívtam a tüdőmet a színház levegőjével, remélve, hogy gördülékenyen megy majd minden. A szívem hevesen kalapált. Tudtam, hogy másodpercek múlva ki kell mennem a színpadra a reflektorfénybe és 400 pár szemfog rám szegeződni!

Eljött az első jelent vége, sötét.És kimentem a színpadra. Világos lett a színpadon és ekkor már otthon éreztem magam. Felszabadultam játszottam és élveztem a szerepet. Fantasztikus érzés volt! Színészkedhettem!! És ez nagyon jó érzés volt!!Mert ez az igazi színészet! A színpadon. A filmet is szeretem, de ott, ha nem jó a jelenet, akkor újra vesszük. A színpadon megismételhetetlen a jelenet. Ott az adott pillanatban kell a legjobbnak lenni. Ott el kell varázsolni a nézőt. Nagy hatalma van a színésznek. Ha akarja meg nevetteti a nézőt, ha akarja, megríkatja.

Ahogy ott álltam a színpadon éreztem, hogy minden szempár engem néz. Látni nem láttam, mert ugye én a színpadon fényben vagyok és a nézőtér sötét. De éreztem a néma csendet, hogy nézők feszülten figyelnek. Teljes volt a siker. Az előadás végén sokszor visszatapsoltak bennünket. Ez bizonyítja, hogy jól sikerült az előadás.Az érzés leírhatatlan. Olyan jó lenne egyszer a Nemzeti Színház színpadán játszani! Azért az nem semmi lenne!! Talán egyszer!! Tudjátok Isten útjai kifürkészhetetlenek!!

Hamarosan újra jelentkezem.

 

Sziasztok.

 

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr142810982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása