Egy Harcos naplója

A GYŐZTESEK SOHA SEM ADJÁK FEL! AKIK FELADJÁK SOHASEM GYŐZNEK!

Film előkészítés!

2015. június 06. 09:05 - Warrior

_cid_ii_14dae87a3d673c1a.jpg

 

Sziasztok!

Újra itt vagyok és ezentúl igyekszem rendszeressé tenni az írást. Mert örömmel látom, hogy olvassátok a gondolataimat,  a filmes sikerek csúcsa felé vezető utamon. Egy a lényeg, hogy a sok vesszőt és az esetleges helysírási hibákat ne nézzétek. Bár használok, javítót, valahogy be-be esik egy-egy hiba. De ne a formát nézzük, hanem a tartalmat.

Szóval, mint a címben is írtam film előkészítés. Pontosabban a saját filmem előkészítése. Ez most a feladat. Ugyanis jövőre diplomázok a filmes főiskolán, Mozgókép készítő (film rendező) szakon. Ugye a diploma munka lehet, szakdolgozat és film is. Hát persze, hogy a filmet választottam. Ezt szeretem, ezt tanulom. Film szereplés volt eddig a fő profilom, de imádom a rendezést, az operatőri munkát  és a forgatókönyv írást is. Érdekel a vágás a hangmérnöki munka és a világosítás is, de ezek inkább csak érintőlegesen. Ezek szükséges feladatok egy film elkészítéséhez. Lényeges feladatok, de ezekbe én annyira nem akarok belemerülni. Rendezés, operatőri munka, forgatókönyv írás és főleg a színészkedés. Ez az én asztalom! 

Szóval készítem elő a filmemet. Egy börtönben fog játszódni. Kőkemény, magyar történet szigorúan 18-as karikával. Szerintem szenzációs lesz. Augusztusban kezdjük a forgatást. Az első részében a főszereplő rendőrségi fogdán van, aztán BV intézetbe kerül. Az ő megpróbáltatásait mutatja be a film. 

Szóval ennek a filmnek vagyok most az előkészítésében. Ami valljuk be nem könnyű dolog, úgy, hogy nem áll rendelkezésemre 400 Millió forint, és komplett szervező brigád. Nekem kell a helyszíneket legyeztetni, a színészeket le egyeztetni stb. stb. Mindenkivel meg kell egyeznem, és tudatnom kell vele, hogy ez a film szinte 0 forintból készül és csak az étkezést tudom fizetni, meg némi útiköltséget, de nagyon szeretném, ha szerepelne benne, mert nagy színészi kihívás és igazi fesztivál siker gyanús film lesz stb. stb. Még szerencse, hogy nagyon sok jó emberrel vagyok körülvéve, akik készséggel állnak a nemes ügyem mellé, hogy megcsináljam az első saját nagy játék filmemet. Nagyon hálás a vagyok a regény írójának, akinek a történetéből írtam a forgatókönyvet és megengedte, hogy megcsináljam a filmet. 

Szóval nagyon sok tenni való van egy film elkészítésével kapcsolatban. Itt van például a kérdés, milyen kamerával vegyük? Mert az, hogy milyen lesz a kész film minősége, nagyban függ attól, hogy milyen kamerával vesszük fel. Ugye egy igazi 35mm-es filmes kamera kizárva. A nyersanyag horribilis összegbe kerül, nem beszélve az utómunkáról. Marad a digitális kamera. Egy komoly digitális kamera RED, ARRIE, komoly bérleti díjért használható. 150.000 Ft-nál kezdődik, plusz az objektívek, technikus stb. 300.000 ft/ nap alatt nem lehet megúszni. Nem beszélve, hogy a 4k felvétel olyan irtózatos adat mennyiséggel jár, hogy azt kezelni szintén egy komoly apparátus kell. És persze olyan minőséget akarok, ami bármelyik moziban itthon és a világban és bármelyik filmfesztiválon megállja a helyét. Nulla forintból Hollywoodi nagyságú és látványú filmet forgatni? Nem könnyű, de hát én szeretem a kihívásokat. 

Még szerencse, hogy van operatőr ismerősöm, akivel egyezkedek. Canon c100 mark 2. Ez a kamera lesz a megoldás. Igaz, hogy csak 2 k-ban vesz fel, de nagyszerűen "lát" sötétben, kezelhető a formátuma, elég kompakt, tudja kezelni egy kis, akár egyszemélyes stáb, gyönyörű képe van. A magyar mozik pedig amúgy is csak 2k-ban vetítenek. Külföldön meg elfogadják, hogy ez szándékos koncepció volt.

Kellene még egy profi vágó, az még nincs. Ha köztetek kedves olvasók van ilyen, nyugodtan küldjön üzenetet. Olyan kell, akinek van megfelelő gépe hozzá és kiválóan ért a fényeléshez is.  

És persze, rossz arcú szereplők is kerestetnek. Igazi sittes formák. Tetoválás, szinte kötelező, de nem baj, ha nincs. Olyan embereket keresek, akik 5 hónapig hetente egy alkalommal, előre egyeztetett időpontban tudnak jönni forgatni. Ez a film nem angol kisasszonyok tanodájáról szól. Igazi sittes, bűnözőt kell játszani benne. Igazi "kannibálokat"! Olyanok jelentkezzenek, akik tényleg szívesen eljönnének szerepelni a filmemben és nem gond nekik, hogy 12 órán keresztül kell ott lenni egy forgatáson és napi 3 étkezést kapnak csak! A forgatás Budapesten lesz. Jó hangulat garantált. És persze a kész film szenzációs lesz. 

Hát egyelőre ennyi!

Hamarosan jelentkezem.

 

Üdv.

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr997517066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása