Egy Harcos naplója

A GYŐZTESEK SOHA SEM ADJÁK FEL! AKIK FELADJÁK SOHASEM GYŐZNEK!

Harcos érzések!!

2011. június 05. 14:01 - Warrior

Sziasztok.

 

Megvolt tegnap a Kempo OB. verseny. Nagyon jól éreztem magamat rajta. Formagyakorlatban és földharcban indultam. Azt tudnotok kell, hogy a Kempoban a küzdelmi számok mellett kötelező formagyakorlatban is indulni! Ez nagyon fontos, mert a technikai számok ugyanolyan fontosak, mint a küzdelmi számok! Minden kempos tudja, hogy a Formagyakorlat Japán nevén Kata ugyanolyan szerves része a harcművészetnek, mint a küzdelem! Ez különböztet meg bennünket egy sima verekedéstől. A Formagyakorlat csiszolja a technikát, fegyelemre tanít és nagyon jó a testnek és a léleknek!

Szóval indultam ebben a versenyszámban is! Nagyon jó volt. Végül is a 4. helyet szereztem meg! Ez nem olyan rossz, tekintve, hogy kb. 15 induló volt és, hogy szinte csak feketeövesek indultak, és nem utolsó sorban mindenki nagyon világszínvonalon csinálja a formagyakorlatot. Először meg csinálta mind a 15 ember egyenként, azokat pontozták a bírók, utána az első négy helyezettnek maradni kellett. Ezután bent maradt négy ember megcsinálta újra a formagyakorlatot és újra pontozták és így jött ki az eredmény! Így lettem én a 4. helyezett!

Ezután jött a földharc, amiben nevezetem! Itt is elég sokan indultak! Azt tudnotok kell, hogy itt is csak fekete övesek vannak. Csupa olyanok, akik sok-sok éve edzenek. Nagyon ügyes harcosok. Rengeteg küzdelemmel a hátuk mögött!Nagyon jól ment a küzdelem.  Láthatjátok is a facebookon.Nekem az egy kicsit nehéz, hogy a Jiu-Jitsuban 5. perces menetekhez vagyok szokva és a kempo földharcban 3. perces menetek vannak. A rövidebb befejezésére, többet kell készülnöm.

Egyébként nagyon jó volt harcolni! Imádom azt az érzést, amikor a küzdelem előtt ráhangolódok a harcra! Adrenalin és még ki tudja, mi munkálkodik ilyenkor az emberben! Ott állok a küzdőtér szélén és velem szemben látom, hogy az ellenfél is jön be a küzdőtérre! Ő is biztos izgul! Ha nagyon szokott izgulni azt általában látom rajta. Én általában egy kicsit szoktam csak izgulni! Régebben jobban izgultam, most már a 30 éves versenyzői pályafutásom után, már nem annyira, de azért egy kis izgalom van! Az talán soha nem múlik el! És talán ez kell is! Így érzi az ember, hogy tétje van a dolognak!

Van, akit lebénít a versenydrukk és van, akit felpörget! Én, ha bemegyek küzdeni és jön a harc, alig várom, hogy harcoljunk! Úgy érzem magam, mintha csatába mennék és úgy is élem meg! Mint a Gladiátorok mielőtt belépnek az Colosseumba!!Igazán az érzést nem lehet leírni csak átérezni! Ezt csak a harcosok érzik! Higgyétek el, nem könnyű helytállni ott, ahol a nézők csak téged néznek és mindenki kíváncsi a teljesítményedre! És ott van az ellenfél, aki ugyanazt akarja, mint én! Győzni!

A közönség szeret, vagy nem szeret! Ugyanolyan teljesítményt kell nyújtani! Van, amikor minden néző melletted van és van, amikor mindenki ellened! Ennek nem szabad számítania! Csak az ellenfél van, akit le kell győzni! Tisztességes küzdelemben! Becsülettel helyt állni! Néha a küzdelem előtt az ember azt érzi, mintha elmenne minden ereje. Gyengének érzi magát az ember! Ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy mély, nagy levegőket veszek, és az segít! És elkezdem felpörgetni magamat! Hogy akarjak harcolni! Minél jobban! Persze az is fontos, hogy ne túl hamar pörgessem fel magam, mert akkor mire jön, a küzdelem elfáradok! Ezt tudni kell időzíteni!

Az is fontos, hogy legyenek segítői az embernek! Az megnyugtat és erőt ad! Én teljesen higgadt tudok maradni a küzdelem közben és figyelni tudok arra, amit kintről mondanak. Kintről általában jobban lehet látni a dolgokat! Ha jó a segítő, és az ember higgadt tud maradni, az nagyon hasznos tud lenni! Egyvalamiben azonban fejlődnöm kell és ez a földre vitel! Őszintén megmondom, ez nem megy annyira, mint, ahogy kellene! Nem szégyellem bevallani, a dobások nem az erősségem! Persze minden dobást tudok, de küzdelemben az más! Úgy megdobni az ellenfelet, hogy az nem akarja az nem könnyű! Nagyon komolyan kell meg tanulni és csinálni az ellenfél egyensúly vesztését! Kibillenteni és után had repüljön!! Ez nagyon fontos és ezt nekem gyakorolnom kell! Az talán jó, hogy mindig tudom, hogy miben kell fejlődnöm és azt gyakorlom!

Hát ez történt!

Egyébként most már nagyon figyelek arra, hogy jól érezzem magamat a versenyeken! Én elég sokat bizonyítottam eddigi sportpályafutásom alatt! 30 év Kempo és 7 év Brazil Jiu-Jitsu!Nagyon szeretnék egyszer Brazil Jiu-Jitsuban Világbajnok lenni! Persze először az Európa bajnokságot akarok nyerni és, ha az egyszer összejön, akkor jön a VB. Addig is edzek és edzek, amennyi jól esik! Persze mindennap jól esik!

 

Hát most ennyi!

 

Hamarosan megint olvashatjátok a gondolataimat!

 

Ui: Hamarosan rakok fel küzdelmeimet állóharcból is!

 

Sziasztok.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr702959061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása