Egy Harcos naplója

A GYŐZTESEK SOHA SEM ADJÁK FEL! AKIK FELADJÁK SOHASEM GYŐZNEK!

A Magyar filmekről.

2015. január 26. 22:23 - Warrior

Sziasztok!

Újra itt. Régi ígéretem, hogy sűrűn írok. Ez nekem is jobb, mert nem esek ki a ritmusból, illetve nektek is, mert jobban követni tudjátok a filmes pályafutásomat.  Igyekszem tartani magam a sűrű írásokhoz. Azt is tudom, hogy nem mindig izgalmasak az irományaim. Mindig gondolkodom rajta, hogy hogyan tudok jobbnál-jobb írásokat feltenni. A film és a sport az irányvonal, de persze sok, minden más is történik az életemben így néha más dolgokat is írok. Lehet, hogy jó lenne néha saját film kritikát is írni. Ugye azt már sokszor írtam és sokan tudjátok, hogy a filmek a mindenem. Nézőként és film szereplőként is. Így passzol a koncepciómhoz. Elsősorban külföldi, Amerikai filmekre gondolok, de persze Magyar filmek is bele eshetnek a szórásba.

Azt is tudom, hogy minden egyes embernek más és más a filmes ízlése. Van, akinek a művész filmek tetszenek, van akinek az akció filmek, van akinek a horror és van stb. stb.

Nekem nincsen konkrét kedvenc műfajom. Én a jó filmeket szeretem! Persze most lehet vitatkozni, hogy milyen egy jó film? Talán nem is lehet megfogalmazni. Az biztos, hogy a jó filmnek érzelmeket kell generálni. A nézők szeretik, ha azonosulni tudnak egy karakterrel. Véleményem szerint azok a jó filmek, melyek adnak valamit a nézőknek, és amit ha megnéznek, az emberek után elgondolkodnak. A filmen, az életen, a saját életükön. Ilyenek a jó filmek.

Én őszinte leszek most veletek. Nem szeretem az olyan filmeket, nagyon sok ilyen Magyar film van, amit csak a rendező ért meg. Persze vannak kivételek és legalább annyi jó Magyar film van, mint nézhetetlen, de sajnos nagyon sokszor a rendezőknek olyan zavaros kavalkád van a fejében a saját filmjükről, hogy nem igazán tudja, hogy mit akar vele. Ezért a végeredmény is zavaros lesz. Ha tudja, hogy mit akar, akkor a néző is tudni fogja.

Ezért volt olyan idő, (nem is olyan rég) amikor a Magyarok leszoktak a Magyar filmekről. Szerencsére ez a tendencia kezd megfordulni és újra készülnek olyan Magyar alkotások, melyekre érdemes beülni. Mert a néző nagyon megnézi, hogy milyen filmre adjon pénzt. Főleg a mai, szinte „azonnal letölthető” ingyen filmek világában.

Mint tudjuk az itthoni filmek leginkább a vígjáték kategóriában népszerűek. Azokra beülnek az emberek. Más műfajú filmeket pedig egyszerűen nem sikerül valahogy a Magyar filmeseknek összehozni. Ismétlem, vannak kivételek! Meg persze a Magyar nézők nem igazán hiszik el, hogy más műfajokban lehetnek jó Magyar filmek. A szakmai kritika is gyakran lehúzza a Magyar filmeket. Szinte mindig találnak benne kivetnivalót. Hogy, mindig van –e benne, azt nem tudom, de nagyon ritkán olvasom, hogy elismerően nyilatkoznak a kritikusok egy Magyar filmről.

Nemrég játszották a mozik a Délibáb című Magyar filmet. Kb. 900-an nézték meg a moziban. Én nem láttam a filmet nem tudok róla nyilatkozni. Vagy itt van az új szerzemény a Parkoló című hazai mű. Bár nem megy régóta, azt lehet látni, hogy nem fog mozi pénztárakat döngetnie. Eddig 890-en nézték meg.

A magyar nézők szerintem előítéletekkel várnak egy Magyar filmet és néha talán indokolatlanul is rossznak gondolják úgy, hogy még nem is ismerik a történetét, nem is látták. Mintha nem is adnának esélyt neki.

Bízom benne, hogy ez a jövőben változni fog.

Ha én filmben játszom, vagy filmet készítek a Magyar filmek népszerűségéhez hozzá akarok járulni. 

Hamarosan jövök! 

Üdv.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr577113487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása